.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
جهت اطلاع روزنامه جمهوری اسلامی پنجشنبه


* نيروهاي امنيتي مصر 12 تن از شيعيان مصري، استراليايي، عراقي و مراكشي، كه در مناطق مختلف مصر سكونت دارند، را به اتهام تلاش براي تبليغ تشيع بازداشت و به محل نامعلومي انتقال داده‌اند. به گزارش روزنامه "المصر اليوم" از جمله اين بازداشت شدگان شيخ "صالح الورداني" نويسنده، پژوهشگر و فعال شيعه مصري است كه سال‌ها پيش به تشيع گرويد و تاكنون چندين كتاب در زمينه ديني و مذهبي تأليف و منتشر كرده است. از مهم‌ترين و معروف‌ترين كتب وي "الشيعه في مصر من الامام علي(ع) حتي الامام الخميني" نام دارد. روزنامه ياد شده نوشت: نيروهاي امنيتي مصر اكنون درحال بازجويي از شيعيان بازداشت شده هستند.

* مرضيه خواننده زن ايراني، پس از سال‌ها اقامت در خارج از كشور، چهارشنبه 21 مهر در 85 سالگي در پاريس بر اثر سرطان درگذشت. به گزارش خبرآنلاين، مرضيه اوايل دهه 70 از ايران خارج و به فرانسه پناهنده شد. او در سال‌هاي آغازين زندگي خود در فرانسه به هواداري از منافقان پرداخت ولي بعد از بروز مشكلات مالي بين او و اين گروه تروريستي و دريافت نكردن دستمزدهايش، از همكاري با آنان خودداري كرد.

* اظهارات سفير "كومور" در تهران و موضعگيري ضعيف وزارتخارجه كشورمان درباره آن، اعتراض‌هائي را برانگيخته است. به گزارش آتي نيوز به نقل از تابناك، "احمد نجيد المرزوقي"، در گفتگويش با يك رسانه ايراني گفت، رئيس‌جمهور اين كشور براي تأسيس سفارت در ايران هزينه‌هاي زيادي پرداخت كرده و مزاياي زيادي را از دست داده است. وي همچنين افزوده است اگرچه خليج فارس نام واقعي و درست درياي جنوب ايران است، اما بهتر آن است كه جهت مصلحت ممالك اسلامي آن را "خليج اسلامي" بناميم! با اينكه كومور يك كشور كوچك و ذره بيني است، سخنگوي وزارت خارجه كشورمان، در برابر اين سخنان نسنجيده تنها طرف "كوموري" را به مراقبت در گفتارش توصيه كرد و عكس العمل ديگري نشان داده نشده است. تابناك در اين زمينه نوشت: يكي از عوامل اصلي چنين موضع گيري‌هايي از سوي برخي كشورها، كاهش هزينه‌هاي چنين اقداماتي است و رافت بيش از حد دستگاه ديپلماسي ما در برابر گستاخي‌هاي ديگران سبب شده تا چنين اظهارنظرهايي به رويه تبديل شود.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.308 seconds.